Włodarze gmin powiatu olkuskiego przeciwko planowanej trasie CPK

We wtorek 3 marca odbyło się spotkanie włodarzy gmin Olkusz, Bukowno, Bolesław oraz Klucze z Pełnomocnikiem Rządu ds. CPK Marcinem Horałą. Samorządowcy zgodnie podkreślili, że nie akceptują planowanych przebiegów linii kolejowych, a także przedstawili własne trzy warianty ich przebiegu, które nie niosą za sobą konieczności burzenia domów.

Przypominamy, że pomimo tego, iż Poseł Jacek Osuch zagłosował ostatnio przeciwko budowie linii kolejowej Olkusz-Kraków (a projekt upadł), to pojawiła się druga szansa na połączenie kolejowe z Krakowem na miarę XXI wieku. Z inicjatywą wyszedł bowiem rząd, który opublikował projekt CPK. W jego ramach ma powstać 1 600 km nowych linii, w tym m.in. połączenie Olkusz-Kraków. Niestety do tego konieczne będzie m.in. wyburzenie aż do 30% budynków w Bolesławiu, a nowe tory przebiegać będą także przez domy m.in. w Bukownie, Osieku, Żuradzie, Sienicznie, Witeradowie czy Zimnodole.

87391949 1604722583016910 3380411000237850624 o - Włodarze gmin powiatu olkuskiego przeciwko planowanej trasie CPK

We wtorkowym spotkaniu udział wziął Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz Roman Piaśnik, Burmistrz Miasta Bukowno Mirosław Gajdziszewski, Wójt Gminy Bolesław Krzysztof Dudziński, Wójt Gminy Klucze Norbert Bień i Starosta Olkuski Bogumił Sobczyk. Samorządowcy zgodnie podkreślili, że nie akceptują planowanych przebiegów linii nr 111 i nr 113 w ramach ciągu nr 7, dlatego postanowili przedstawić uzgodnione wspólnie trzy warianty, które nie niosą za sobą konieczności burzenia domów. Zostaną one dokładnie opracowane i przekazane do Centralnego Portu Komunikacyjnego sp. z.o.o. przez firmę projektową.

Nie oznacza to jednak sprzeciwu dla samego pomysłu budowy nowych kolei. Włodarze gmin powiatu olkuskiego podkreślili bowiem, że widzą potencjał, jaki dla ziemi olkuskiej niesie budowa CPK oraz Węzła Małopolsko-Śląskiego. Inicjatywa ta jest ich zdaniem tym bardziej cenna zważywszy na historyczny brak atrakcyjnych połączeń, łączących mieszkańców powiatu olkuskiego ze stolicą naszego województwa. Budowa w Olkuszu nowej infrastruktury obsługującej szybką kolej jest zatem argumentem najskuteczniej przekonującym mieszkańców do planowanych inwestycji w ramach CPK w naszym regionie.

Oczekujemy jednocześnie, że przebieg proponowanych linii zostanie zaprojektowany tak, by zapewnić mieszkańcom powiatu olkuskiego możliwie najbardziej bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne w obrębie skrzyżowań – głosi ich wspólne stanowisko.

źródło: umig.olkusz.pl

Michał Pasternak

Młody działacz społeczny, interesujący się sprawami lokalnymi ziemi olkuskiej, prawem oraz gospodarką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *