Drugi odcinek obwodnicy Wolbromia już otwarty!

Budowa drugiego odcinka wyczekiwanej od lat obwodnicy Wolbromia dobiegła końca. Wczoraj nastąpiło uroczyste otwarcie odcinka łączącego rondo w Brzozówce z Drogą Wojewódzką nr 794 w kierunku Krakowa.

Przypominamy, że pierwszy, liczący sobie 1 049 metrów odcinek został oddany do użytku 10 lipca. Wczoraj nadszedł z kolei czas na drugi odcinek o długości 2 663 metrów, łączący ul. Brzozowską z ul. Skalską (DW 794). Po symbolicznym odstawieniu barierki został on otwarty dla ruchu, a pierwszym pojazdem, który wjechał na nową drogę, był „Władek”, czyli nowy samochód ratowniczo-gaśniczy OSP w Wolbromiu. Oba etapy zrealizowane zostały przy 85% udziale środków unijnych, a pozostałe 15% pokryło Województwo Małopolskie oraz Miasto i Gmina Wolbrom. Roboty związane z budową I odcinka kosztowały 13,7 mln zł, a wartość II odcinka zamknęła się w 17 mln zł.

Aby południowa obwodnica spełniała swoje zadania i oczekiwania kierowców, dotyczące wyprowadzenia uciążliwego ruchu samochodowego poza miasto, konieczna jest jednak również budowa III etapu obwodnicy. Mowa tutaj o odcinku od ul. Skalskiej do ul. Szosa Olkuska. Zgodnie z przeprowadzonym w 2015 roku generalnym pomiarem ruchu, Droga Wojewódzka nr 783 z Olkusza do Wolbromia jest najbardziej obciążoną ruchem drogą wojewódzką w powiecie olkuskim. Przejeżdża nią bowiem blisko 7,3 tysięca samochodów na dobę. Z racji cotygodniowych targów w środy i czwartki liczba pojazdów ciągle wzrasta, powodując paraliż miasta w godzinach szczytu.

Dobrą wiadomością jest zatem z pewnością fakt, że 2 września podpisana została umowa na aktualizację dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających realizację tej inwestycji. Dokumentacja ta ma kosztować ponad 330 tysięcy zł. i być gotowa w grudniu przyszłego roku. Koszt budowy tego odcinka ma z kolei wynieść prawie 20 mln zł. Do czasu jego wybudowania, ciąg ulic gminnych, tj. 1 Maja, Brzozowska oraz droga przez Brzozówkę, będzie wyłączony z ruchu tranzytowego. Ten zostanie bowiem skierowany na obwodnicę oraz ul. Skalską.

Jest to kolejny, ważny krok, by odcinek od ul. Skalskiej do ul. Szosa Olkuska powstał jak najszybciej. III etap jest nieodzowny, gdyż umożliwi on wyprowadzenie z miasta znacznej części ruchu tranzytowego, a w szczególności upłynni ruch w rejonie skrzyżowania Drogi Wojewódzkiej nr 783 i Drogi Wojewódzkiej nr 794 oraz przejazdu kolejowego na ul. Krakowskiej – zapewnia Burmistrz Miasta i Gminy Wolbrom Adam Zielnik.

źródło: wolbrom.pl
zdjęcie: strona Małopolska na Facebooku

Michał Pasternak

Młody działacz społeczny, interesujący się sprawami lokalnymi ziemi olkuskiej, prawem oraz gospodarką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *